Viikonlopun jälkeen paino on ollut hieman nousussa, ja ehdin vieläpä juomaan ja syömään hieman ennen punnitusta. Paino oli 60.2. En voi olla kovin tyytymätön, mutta silti olisin toivonut kevyempää painoa. Onneksi on koko loppuviikko aikaa tiputtaa painoa, huomenna pitää todennäköisesti syödä lämmin ruoka, mutta sen jälkeen saan ke-to-pe-putken, jonka aikana ei todennäköisesti tarvi syödä melkein yhtään. Tavoitteena viikon loppuun olisi 59.5. Eli pudotettavaa (nestettä) olisi 0.7 kiloa. En osaa ollenkaan sanoa onko tavoite helppo, vai vaikea, mutta silti päätän yrittää tähdätä siihen.

Huomiseksi oli sovittu liikunnantunniksi uintia (kammottavin laji kaikista) mutta liikunnanopettajani, joka oli kerrankin mukava ja oli vaihtanut uinnin tilalle keilailun. Toisin sanoen mulla ei ole koululiikunnassa uintia enää tänä lukuvuotena ollenkaan. Mikä on äärimmäisen hyvä.

Tänään saatiin takaisin äikän aineistopohjaiset kirjoitelmat, sain 45 pistettä 60:stä, toisin sanoen 8½. Olen ihan tyytyväinen tulokseen, aiheet kirjoitelmassa olivat ihan kamalat, ja sain hädin tuskin täyteen kolme konseptin sivua. Joten olen tyytyväinen, vaikka tietenkin pienellä pohdinnalla ja muokkailulla olisin saanut ainakin puoli numeroa paremman. No, ens kerralla sitten.

Synttärini lähestyvät aika kovaa vauhtia, aikaa niihin on vain reilu 2 viikkoa. Kuitenkin tänä vuonna lahjani jäävät aika vähäisiksi, koska mulle ostetaan uusi, täysikokoinen hyllystö huoneeseen, johon uppoaa rahaa melkein 2000 euroa. Joten, senpä takia saan sen lisäksi vain muutaman lahjakortin Stockalle ja hieman käteistä. Olen ihan tyytyväinen lahjoihini, enkai voi oikein odottaakaan paljoa enempää ? Olen myäs tyytyväinen siihen, että ostin iPod nanoni ennen kuin siitä julkaistiin se uusi (karmea) sukupolvi. Uusi nano näyttää ihan läskiltä kopiolta perus-iPodista, mikä ei ole hyvä juttu. Vaikkakin iPod touch on myös pian saatavissa, ja se kyllä himottaisi hankkia... No, ehkä odottelen vielä hieman, eihän mulla oo ollu toi uusikaan iPod vielä kun muutaman viikon. Mutta uusi kännykkä mun pitäisi ainakin ostaa, se on kohta vuoden vanha, ja tarvisin kyllä uuden, toi nykyinen on hieman rikki jo. Sellainen superohut Samsung tai Motorola olisi äärimmäisen kiva.

Olen ollut kamalan laiska viimeaikoina, enkä ole saanut edes aikaiseksi varata Barcelonan-matkaamme ensi helmikuuksi. Mun piti varata se jo viikko sitten, mutta jotenkin ajatukset on lipsahdellu muualle, enkä siis ole vielä sitä varannut. Se kyllä pitää hoitaa pois alta pian, että saamme varmasti laadukkaan hotellin ja hyvät lennot. Lisäksi kohta alkaa taas tulemaan ensi kesän matkojen varausaika, eikä meidän porukat oo vieläkään päättäny yhtään, minne haluttaisiin mennä. Vaikka olenkin jo melkein 16-vuotias, on perheen kanssa matkustelu ainoa tapa oikeastaan mennä ulkomaille, jos Tukholmaa ja Tallinnaa ei lasketa. Olemme ajatelleet New Yorkia ensi kesän kohteeksi, vaikka mua kiinnostaisi kyllä enemmän Tokio, Shanghai tai Australia. No, sillä ei onneksi ole vielä mikään kiire, vaan sitä asiaa ehditään miettiä vielä.

Koulussa asiat menee ihan hyvin, kuten jo tuolla aiemminkin mainitsin. Olen edelleenkin ihan kujalla pitkässä matikassa, mutta ei se mua oikeestaan edes kiinnosta. Menen lukion jälkeen joko oikikseen, lääkikseen tai kauppakorkeeseen, joten sillä tavalla pitkä matikka on kyllä hyödyllinen ja mun pitäisi osata sitä. Aion hakeutua tukiopetukseen, jos en ymmärrä asioita ensi kurssillakaan. Mutta varmaa on ainakin se, että vaihdan opettajan. Nykyinen matikanopettajani on kuin huumeissa oleva orava, innokas opettamaan mutta kukaan ei tajua sen puheista mitään. Onneksi muut aineet mulla menee hyvin (enkku, fysiikka, äidinkieli) joten en tunne oloani joka asiassa epäonnistuneeksi.

Mutta nyt menen varaamaan sitä matkaa ja tekemään läksyjä. Päivitän painon varmaankin illalla, täytyy katsoa kuinka ehdin. Tänään jatkuu myös Ugly Betty, joka on katsottava. :D