Mulla on aivan järkyttävä kurkkukipu, en oo pystynyt syömään oikeen mitään tänään (onneksi). En tajua, kuinka saan aina kaikki taudit?? Nyt en varsinkaan voisi olla poissa koulusta, meillä on maanantaina fysiikan työselostuksen palautus, tiistaina kirjakokeet ja keskiviikkonaki jotain testejä. Tosi kiva, jos en pysty oleen terveenä edes ensimmäistä kuukautta koulussa. Yök, mulla on paha olo.

Painoa en ole viitsinyt tarkistaa, se on kuitenkin liikaa. Jouduin eilen syömään ruokaa (2 täysviljatortillaa, broileria, salaattia, paprikaa, salsaa), joten paino on varmaanki kohonnut. En tiedä, enkä kyllä mene ottamaan selvää asiasta. En tarvitsisi nyt enää masennuskohtausta, oon muutenkin tarpeeksi tekemistä. Mun pitäis lukee kouluun kirja Nummisuutarit, mutta en taida kyllä jaksaa. Se on joku saamarin näytelmä, enkä saa sen kielestä mitään selvää, ihan kuin pelkkää siansaksaa. Kiva siitä vastata jossain kokeessa, kun ei tajunnut koko kirjasta mitään.

Lisäksi koulussa pitkä matikka (joo, otin sen, oon tyhmä) on tuottanut suuria vaikeuksia, vaikka ei ole takana kuin vasta 3 viikkoa koulua. En vain yksinkertaisesti tajua niitä juttuja, kaikki ne laskusäännöt ja supistamiset ja laventamiset ja potenssit... aaargh hermostun niihin. Olen päättänyt, että jatkan tämän jakson loppuun sitä, ja katon jaksokokeen jälkeen, jatkanko. Tiedän, että se olisi hyödyllinen kaikkialla ja tuo lisäpisteitä kun hakee melkein minne vaan, mutta silti. En tiedä, mitä tekisin... Onneksi kaikki muut aineet mitä ulla on tässä jaksossa (fysiikka, englanti, äidinkieli, liikunta, opo) menee helposti, erityisesti tykkään englannista, se on helppoa ja mukavaa opiskeltavaa. Ensi jaksossa mulla on ainakin historiaa, psykologiaa ja ruotsia sekä ranskaa, täytyy vähän kattoo miten se sit sujuu...

Ostin eilen vaatteita (nojaa, en melkein mitään), mutta silti mua ärsyttää kun tuntuu, ettei mikään sovi. Eniten mua vituttaa poikien paitakoot, mulle S alkaa oleen tosi löysä. Haluaisin sellasia aika tiukasti istuvia paitoja (varsinkin t-paitoja) mutta kaikki roikkuu mun päällä tosi inhottavasti. Pitäisi olla jossain koko XS mutta pojilla vaan sen koon yleisyys on melkein nollassa. Lisäksi luin HS:n kuukausiliitteestä muotiblogeista, ja menin sit lukemaan yhtä niistä. Aivan tajuntonta, että 13-vuotiaalla tytöllä on Marc By Marc Jacobsin laukku. Okei, ei tajutonta, tulin vaan kateelliseksi. Mun rahatilanne on kai iha hyvä, mutta silti tuntuu etten ikinä saa mitään ja aina kaikki on huonosti ja kaikkee... Okei, oon patologinen valittaja, mutta silti. Ärsyttävää. En ole onnistunut vielä sopimaan mitään työvuoroja apteekkiin, vaikka haluaisinkin. Laskin että joululomalla voisin olla 10 päivää töissä, eli siis palkkaa tulisi siltä ajalta noin 500 euroa + lauantailisät, jos tekisin 8 tunnin päiviä. Jos taas tekisin 10-tuntisiäpäiviä, palkkaa tulisi 650 euroa lisineen. En tiedä olenko jo maininnut tänne mitä sain 14 päivän työajasta palkkaa, se oli tarkalleen 659.22 euroa. Vittu kun loma olisi pidempi, tekisin töitä joka päivä ja sit voisin elää todellista kulutusjuhlaa koko loppuvuoden. No, ensi kesänä teen niin paljon töitä kun vaan onnistun sopimaan... Selitys sille, miksi haluan tehdä töitä näin paljon on se, että kuluni ovat aivan hirveät (n. 300€ kuukaudessa) enkä edes maksa puhelinlaskujani itse. Koska porukat on uhkaillu mua sillä, että ne lopettaa mun sponssauksen, mun täytyy alkaa käydä töissä jo nyt, että saan pidettyä elintasoni, itseni ja vanhempani tyytyväisenä. Hämärää.

Lisäksi töissä olosta saa merkinnän ansioluetteloon, mikä helpottaa työnsaatia myöhemmin. Unelma olisi, että pääsisin töihin opiskeluiden ohella Stockmannin kassalle. Se olisi tosi hienoa.

Mutta nyt porukat huutaa mua syömään, pakko mennä. En haluaisi syödä, mutta minkäs teet :(